maandag 18 mei 2009

Zenuwen

Vandaag een symposium met allemaal Nederlandse wetenschappers op mijn gebied. Ik geef ook een presentatie. De deadlines volgen elkaar redelijk snel op, dus ik had minder voorbereidingstijd dan ik graag had gewild. Met een publiek vol slimme mensen zag ik vooral een beetje op tegen de discussie na afloop van mijn presentatie: ik voorzag allemaal hiaten in mijn analyse en fouten in mijn procedure.

Maar niks van dat alles. Uiteraard werden er vraagtekens geplaatst bij delen van mijn conclusie, maar dat haakte eigenlijk allemaal in op punten die ik zelf ook al aangestipt had als belangrijk voor vervolgonderzoek. Verder niks dan positieve reacties: goede presentatie, helder en goed verhaal.

Had ik me daar nu zenuwachtig om gemaakt?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha! Nou fijn toch? Kun je jezelf best een schouderklopje om geven dus!

Student zei

Nou... geloof maar dat ik mijzelf wel een aardige schoudreklop gegeven heb. Was ook best trots!

Froukiwi zei

Dat mag je ook zeker wel zijn! En zo zie je dat je na bijna een jaar studeren op een bepaald onderwerp al best wel als "expert" gezien mag worden. Als student vergeet je dat nog wel eens en kijk je op tegen de gevestigde orde, maar inmiddels hoor jij gewoon bij die club van Wijzen!