zondag 4 oktober 2009

Leesvoer

Nog steeds bestaat een groot deel van mijn dagelijkse werkzaamheden uit lezen. Dat geeft niet direct erg veel inspiratie voor posts op dit weblog. Nu moet ik ook toegeven dat er dagen zijn dat al het lezen mij minder goed afgaat. Om mijzelf aan de gang te houden beloon ik mijzelf dan zo nu en dan met uitstapjes naar leuke websites:

Altijd leuk vind ik de wiskundemeisjes Wiskunde in alles behalve saai en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Ook leuk en ook wetenschappelijk relevant is sciencepalooza De auteurs van dit weblog zijn allemaal jonge enthousiaste wetenschappers en delen opzienbarend onderzoek, maar ook een kritische blik op het wetenschappelijke klimaat in Nederland.

Tot slot een nieuw maar volgens mij veelbelovend project: wisebits opgezet door Bas Haring. Dagelijks een kort filmpje met stof tot nadenken en een platform om vervolgens bedenksels uit te wisselen.

Geen opmerkingen: