maandag 7 september 2009

Inlezen en zwemmen

Inmiddels ben ik iets meer dan twee maanden aan het werk. Met een onderzoek over een onderwerp waar ik nog bijzonder weinig van weet, is mijn eerste project om op de hoogte te raken van wat anderen voor mij allemaal al hebben gedaan en uitgevonden. Al snel worden dan een aantal dingen duidelijk:
1. ik weet nog bijzonder weinig
2. de rest van de wereld weet ook nog bijzonder weinig (maar meestal wel meer dan ik)
3. je kan de volledige 4 jaar promotietraject besteden aan het lezen van artikelen
Heb je net 1 artikel gelezen, dienen zich meteen minstens 3 anderen artikelen aan die de resultaten verder verklaren of onderuit halen.

Al lezend voelt het alsof ik in een groot bad kennis rondzwem. Al zwemmend heb ik goede en slechte dagen: op de goede dagen zwem ik nette baantjes van het ene onderzoek naar het andere, op de slechte dagen probeer ik al waterstrappelend in het midden boven water te blijven en te bedenken welke kant ik op moet. Gelukkig zijn de goede dagen nog altijd in de meerderheid.

1 opmerking:

Unknown zei

Heey Floor,
Heel herkenbaar! Toen ik net begon voelde ik me alleen alsof het bad nog niet helemaal vol was en was zwemmen n beetje lastig! Houd vol, op een gegeven ogenblik begint alles logisch te worden!
Je kamergenote!